10 شب 10 منبر| علوی تهرانی: هدف قیام و حرکت سیدالشهدا(ع) نجات دین بود+صوت

حجت‌الاسلام علوی تهرانی گفت: هدف قیام سیدالشهدا نجات دین بود. ابراهیم بن طلحه، در مدینه خدمت امام سجاد رسید و پرسید در کربلا بلاخره چه کسی پیروز شد؟ امام فرمود: زمانی که وقت نماز شد، اذان و اقامه بگو ، خواهی فهمید چه کسی پیروز شد.

10 شب 10 منبر| علوی تهرانی: هدف قیام و حرکت سیدالشهدا(ع) نجات دین بود+صوت

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت جشنواره کارآفرینی، مراسم عزاداری مسجد حضرت امیر علیه‌السلام در شب دوم محرم الحرام سال ۱۴۴۵هـ.ق شب گذشته چهارشنبه ۲۸ تیرماه با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر علوی تهرانی و مداحی حیدر خمسه و سیدمحمدرضا نوشه‌ور برگزار شد. هدف قیام و حرکت سیدالشهدا(ع) نجات دین بود حجت‌الاسلام علوی تهرانی استاد اخلاق در این مراسم به سخنرانی پرداخت و اظهارداشت: هدف قیام و حرکت سیدالشهدا(ع) نجات دین بود و در این امر هم موفق شد. ابراهیم بن طلحه از دشمنان، در مدینه خدمت امام سجاد(ع) رسید و سوال کرد در ماجرای کربلا بلاخره چه کسی پیروز شد؟ امام فرمود: زمانی که وقت نماز فرارسید، اذان و اقامه بگو ، خواهی فهمید چه کسی پیروز شد. گوهر دین و حقیقت آن چیست که امام حسین(ع) آن را نجات داد؟ وی با اشاره به اینکه برای شناخت حقیقت دین باید رابطه بین فهم مردم از دین و حقیقت آن مشخص شود که در این صورت به گوهر دین دست خواهیم یافت تصریح کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید: «أَنَّهُ مَنْ صَلَّى وَ زَکَّى وَ حَجَّ وَ اعْتَمَرَ وَ فَعَلَ ذَلِکَ کُلَّهُ بِغَیْرِ مَعْرِفَةِ مَنِ افْتَرَضَ اللَّهُ عَلَیْهِ طَاعَتَهُ لَمْ یَقْبَلْ مِنْهُ شَیْئاً مِنْ ذَلِکَ وَ لَمْ یُصَلِّ وَ لَمْ یَصُمْ وَ لَمْ یُزَکِّ وَ لَمْ یَحُجَّ وَ لَمْ یَعْتَمِرْ وَ لَمْ یَغْتَسِلْ مِنَ الْجَنَابَةِ وَ لَمْ یَتَطَهَّرْ وَ لَمْ یُحَرِّمْ لِلَّهِ حَرَاماً وَ لَمْ یُحَلِّلْ لِلَّهِ حَلَالًا وَ لَیْسَ لَهُ صَلَاةٌ وَ إِنْ رَکَعَ وَ سَجَدَ وَ لَا لَهُ زَکَاةٌ وَ إِنْ أَخْرَجَ لِکُلِّ أَرْبَعِینَ دِرْهَماً دِرْهَماً وَ مَنْ عَرَفَهُ وَ أَخَذَ عَنْهُ أَطَاعَ؛ هرکسی نماز بخواند، ذکات دهد، حج و عمره انجام دهد بدون شناخت و معرفت آنچه خدا اعلام کرده است، پذیرفته نیست و گویی انجام نداده است. اقامه حلال و حرام ندارد، غسل و حج او هم پذیرفته نیست.» ایشان در ادامه می‌فرماید: شرط قبولی همه این طاعات شناخت و پذیرش مردانی که خداوند منت گذاشته اطاعات از آن‌ها را زیرا کسی که اطاعات اطاعات امیرالمومنین(ع) و دیگر ائمه(ع) را انجام دهد، خدا را اطاعات کرده است. بنابراین اگر علی باشد، اعمال قبول است و در غیراین‌صورت هیچکدام پذیرفته نیست. شرط پذیرش اعمال و عبادات علوی تهرانی گفت: امام باقر(ع) می‌فرماید: « لَوْ اَنَّ رَجُلاً قام لَیْلَهُ و صامَ نَهارَهُ و تَصَدَّق بِجَمیعِ مالِهِ وَ حَجَّ جَمیعَ دَهْرِهِ وَ لَمْ یَعْرِفْ وِلایَةَ وَلِى اللّهِ فَیُوالِیِه و یکون جَمیعُ اَعْمالِهِ بِدِلالَتِهِ مِنْهُ اِلَیْهِ، ما کانَ عَلىَ اللّهِ حَقٌّ فى ثَوابِهِ ولا کانَ من اَهْلِ الإیمانِ؛ اگر فردى شب را نماز گزارد و روز به روزه بگذراند و تمام اموال خود را صدقه بدهد و تمام عمر خود را حج بجاى آورد، ولى ولایت ولى خدا را نشناسد تا که از او پیروى کند و تمام کارهایش به راهنمایى او باشد، نه خداوند به او پاداشى خواهد داد و نه چنین فردى از اهل ایمان است.» این استاد حوزه و دانشگاه گفت: حضرت زهرا(س) برای دفاع از امیرالمومنین(ع) 3 گونه عمل کرد، اول گریه کرد، بعد خطبه خواند و سپس بین در و دیوار قرار گرفت. ما چه کار می‌کنیم؟ فقط گریه می‌کنیم؟ باید یاد بگیریم چگونه از امیرالمومنین(ع) دفاع کنیم. صوت کامل این سخنرانی را بشنوید:  

دیدگاهتان را بنویسید