گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه قطر و دبیر کل سازمان ملل درباره غزه

نخست وزیر و وزیر خارجه قطر با دبیر کل سازمان ملل متحد تلفنی گفت‌وگو و اوضاع نوار غزه را بررسی کرد.

گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه قطر و دبیر کل سازمان ملل درباره غزه

به گزارش گروه بین‌الملل جشنواره کارآفرینی، «محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی» نخست وزیر و وزیر خارجه قطر با «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد تلفنی درباره غزه گفت‌وگو کرد. 

وزارت بهداشت غزه روز سه‌شنبه(دیروز) اعلام کرد که شمار شهدا از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون به ۱۹ هزار و ۶۶۷ نفر رسید و علاوه بر آن تعداد زخمی‌ها نیز ۵۲ هزار و ۵۸۶ نفر شده است. 

بر اساس گزارش خبرگزاری قطر (قنا)، آل ثانی و گوترش در تماس تلفنی آخرین تحولات اراضی اشغالی فلسطین، راهکارهای کاهش تنش و برقراری آتش‌بس در نوار غزه را بررسی کردند. 

وزیر خارجه قطر در این تماس تلفنی بر ضرورت ایجاد کریدورهای انساندوستانه پایدار با هدف ارسال کمک‌ها به فلسطینیان در نوار غزه و نیز تأمین امنیت و حمایت از کاروان‌های امدادرسانی جهت رسیدن این کاروان‌ها به شمال غزه، تأکید کرد. 

از سوی دیگر «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه (دیروز) در سفری به دوحه پایتخت قطر با مقامات این کشور از جمله وزیر خارجه آن دیدار کرد. 

آستین پس از این دیدارها گفت: «قطر با تلاش‌های خود با مصر در آزادی گروگان‌ها سهم داشته است و سفر من به قطر در راستای تقویت همکاری با این کشور در زمینه دفاعی و امنیتی است».  پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید